This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Petra - pondělí, 4 květen 2015

Dobrý den, který protein je ideální např. jako náhrada večeře po cvičení a to konkrétně pro ženy v režimu hubnutí ....je mi 30let výška 160cm váha 67kg, každý den aktivně cvičím a aktivity střídám - kruhový trénink, bosu, home workouts dle bodyrocktv atp., běh, inline....Děkuji za rady

MW

Ve fázi hubnutí bych Vám, z hlediska ideálního poměru bílkovin a sacharidů, doporučil PROMAXX 90, ale i Protein 8 hour, přesto že obsahuje více sacharidů, Vám při zvolení dávky okolo 30-40 g udělá službu. 

Mirek - pondělí, 6 duben 2015

Dobry vecer chci se zeptat na davkovani Maxx Win , to mam brad pred cvikem nebo po ukoceni cviku .

MW

Maxxwin představuje spousty produktů, z nichž některé jsou bhodné přímo pro ty účely, o kterých mluvíš, jiné se zařazujé jindy.  Pokud se ptáš co brát před trenonkem, tak především se jedná o BCAA . Ty používáš před, i po treninku. Dále bude po treninku vhodný některý s Ganerů. 

Miro - pondělí, 6 duben 2015

Dobry vecer chci se zeptat MAXX GAIN na davkovani to mam brad pred cvikem a nebo po cviku.

MW

Dobrý den,

MAXX GAIN je gainer, který doporučuji brát po cvičení, ideálně do 30 min. po tréninku.

Petr Mach

Zdeněk hrkota - sobota, 4 duben 2015

Dobrý den, sledují Grznara, cvicim a stravují se podle něj. Za tři měsíce jsem ale nezaznamenal žádné pokroky, resp. Potom co jsem skončil s atletickou se mi postava ještě zhoršila po třech měsících ve fitku. Je možné ze chyba je ve mne?

MW

Tak to asi bude nejlepší zeptat se toho, podle koho cvičíš. :) :) 

Marek - úterý, 24 březen 2015

a ještě bych se chtěl zeptat jestli mi nic neudělá tribulus ve 14 a jestli s poradnym tréninkem vyrostu

MW

Tribulus ve 14 letech zatím vynech. Určitě Ti postačí Gainery a některý z proteinů, který v nabídce Maxxwin  seženeš. CFM, může být vhodným produktem. Ve tvém věku tohle stačí.

Marek - pondělí, 23 březen 2015

Dohry den je mi 14 mužů zeptat jestli mužů brát L-glutamine rad bych si ho koupil Prosím o odpověď Děkuji

MW

Dobrý den.  Glutamin použít můžeš. Určitě ve tvém věku nebude od věci i nějaký gainer.

Gusta - středa, 11 březen 2015

Dobrý den měl bych dotaz,je mi 16 mám 80 kg a mám 180 cm poradíte mi nákej protein na to abych měl hezkou postavu ?

MW

ahoj. tak asi bych neřekl, že ti poradím nějaký protein, abys měl "hezkou postavu". Ale určitě ti poradím, že pokud systematicky, pravidelně cvičíš, stejně tak se stravuješ, tak ve svém věku můžešš určitě doplnit svou alimentaci ještě některým z  gainerů. Řada Maxx gain 15  v tomto ohledu jistě splní tvoje představy.Zařadit bys ho měl po treninku.  Dále bych nepohrdnul nějakým aminokyselinami, především BCAA. nemusíš se vyhnout ani Glutaminu. Pokud by šlo o zařazení proteinového přípravku, který doplní hodnotné bílkoviny, můžeš volit výrobek Protein Maxxwin 50. 

Jakub - neděle, 8 březen 2015

Dobry den,dekuju za radu:-)Jeste bych poprosil zhodnotit jidelnicek do objemu:-)Co udelat jinak nebo precasovat?6:001ks pomeranc+4ks bcaa7:00amuleta z150g vlocek+2vejce+4bilek+chia seminko+lnene seminko+goji 9:00 50g basmati 12:00 100g basmati+100g kureci prso 15:00 amix isoprime cfm odmerka +70g vlocek 16:00 trening max 1,5hod 17:30 1ks kiwi 18:30 amix cfm isoprime odmerka 19:00 100g basmati+100g kruti 21:00 vanicka tvarohu pilos odtucnenyvaha byla 77kg po mesici 79kg pri vysce 183cm?

MW

není zač. Při neznalosti konkrétních informací, kdy tě neznám a nepracuji s tebou, nemohu posoudit tento tvůj dotaz dostatečně. K tomu by to opravdu chtělo více podrobných informací a k tomu zde nemáme dostatek prostoru.

Jakub - pátek, 6 březen 2015

Dobrý den,měl bych dotaz jak je to ohledně doplnění sacharidů a proteinů po tréningu?Jaké sacharidy,proteiny(zdroje) a v jakém časovém rozestupu je přijmout? Kolik gramů na kg telesné hmotnosti?Jsem štíhlé postavy,ale se sklonem k nabírání tuku hodně se vyhýbám cukrům s vysokým Gi a zařazuji komplexní:-)Cíl je nabrat svalovou hmotu s minimem podkožního tuku:-)Za kazdou vaší radu budu velice vděčen:-)S přáním hezkého dne Jakub

MW

Dobrý den Jakube. Při snaze nabrat hmotu dodejte tak do 30 minut po treninku menší množství rychlejších sacharidů . Velmi vhodné je doplnit v podobě menšího kusu ovoce. Dále je vhodné dodat v množství cca 30-40 sacharidový kokteil. Vycházejme z toho, že samozřejmostí jsou BCAA bezprostředně po treninku.  Protein přijde na řadu až tak za hodinu po treninku. 

Jan - středa, 25 únor 2015

http://www.3dmusclejourney.com/jeff-alberts-blog/2011-contest-prep-week-27-time, myslel jsem profika jako je Jeff, ktery skutecne jede na iifmy do posledniho dne pripravy a pripravenost ma famozni, stejne jako treba Alberto Nunez

MW

Přiznám se, že tzv. naturální scéna je mi poměrně neznámá, protože  pro mne je ona deklarovaná naturálnost velmi neprůkazná. Neviděl jsem dosud žádného  skutečně vynikajícího tzv. naturálního kulturistu, který by snesl srovnání s adekvátní divizi v IFBB. Proto jejich postupy nemohu komentovat. :)

Jan - úterý, 24 únor 2015

ahoj Lado, co rikas na stravovani iifym, ktere v zamori dodrzuje vetsina profesionalnich naturalnich kulturistu a take jsem si vsiml, ze vetsinou trenuji splitem vrch spodek, povazujes takovy split za dobry, nebo bys naturalovi doporucil jine rozdeleni partii.

MW

Ahoj Jane, nechci aby to vyznělo nějak pohrdavě, ale nejsem si  jistý, že se tímto způsobem stravuje "většina profesionálních naturálních kulturistů", protože neznám žádné profesionální naturální kulturisty. Jsem si ale  jistý, jako u řady dalších postupů, které už byly takhle prezentovány, že  IF IT  FIT YOUR  MACROS nemůže v soutěžní kulturistice, jako princip, fungovat. To by pak bylo opravdu docela pohodové závodění.:) Pokud jde o treninkové principy tzv. naturálních kulturistů, tak mohu říct, že ti opravdu přemýšliví dokáží využívat treninkových metod velmi efektivně a účelně. Vše už bylo objeveno a tzv. nové postupy najdeš v historických treninkových denících , určitě všechny,i když třeba v trochu jiné podobě. Nový nástřel jim dá jen nátisk čeho si unikátního a je snaha je uvádět do přípravy. Je moc dobře, že se to tak děje.  Způsob, treninkový postup, který popisuješ, už byl vyzkoušen dávno před tím a vlastně jde jen o to, jestli doytčnému vyhovuje. Asi u žádné metodiky nelze očekávat, že na ní můžete postavit třeba celoroční přípravu. Vždy je třeba obměňovat postupy a pokud někomu vyhovuje, odvědčí se mu, i s ohleden an naturální stravování a suplementaci, pak proč ne. Neexistuje, až na několik skutečných šíleností, nic, co by nebylo možno vyzkoušet a nemohlo to provázet progres.

Klára - úterý, 24 únor 2015

Dobrý den, můžete mi prosím poradit, jak bojovat s tukem v oblasti břicha a boků. Jinak jsem všude štíhlá, pohybu mám docela dost a stravu relativně zdravou s menším energetickým příjmem. Přesto vše se nedaří v pase nic sundat. Letos mi bude 40, může to být tím?

MW

Dobrý večer Kláro, To, jak se nám ukládá podkožní tuk, je do značné míry ovlivněno genetickými předpoklady. U žen bývají místa, která popisujete přesně těmi, kde je u většiny z nich ukládání častější. Nazýváme je také "problémovými" partiemi. Pokud máte nějak systematicky nastaven stravovací plán a aktivity, určitě je nutné tyto problémové oblasti zaměstnávat intenzivněji. Břicho můžete cvičit několikrát týdně po 14 .16 seriích na trenink. Boky můžete atakovat řadou cvičebních postupů. Obvykle se dobře osvědčí tzv. superserie, tedy dvojkombinace cviků. Pro příklad : Abdukce (roznožování)  v kombinaci s addukcemi ( snožování) ., nebo třeba addukce v kombinaci s výpady. Je to ale jenom část kroků, ketré můžete udělat. Je nezbytně nutné mít opravdu kvalitně a správně nastaven nutriční plán. Pokud jsou v něm zařazeny doplňky výživy, je třeba nesahat po všem bezhlavě. Potřebujete kvalitní proteinový přípravek a zcela jistě větvené řetězce aminokyselin, tzv. BCAA.

Ota - pondělí, 16 únor 2015

Dobrý den, mám vypočítaný denní příjem sacharidů v tréninkový den na 420g, ale z běžné stravy to nezvládnu přijmout. Proto jsem si objednal maltodextrin (od firmy Prom-In), ale nedělá mi dobře na žaludek (křeče v břiše, nadýmání, průjem). Může být problém problém u výrobce (např. kdybych zkusil jinou firmu, že bych problém neměl) nebo mám prostě citlivý žaludek? Anebo je v mém případě vhodnějším řešením jiný sacharid (glukóza nebo palatinóza)? Předem děkuji za odpověď.

MW

Dobrý den, podle příznaků, které uvádíš, to opravdu vypadá na zvýšenou citlivost žaludku. Ale může to být jen volbou správného doplňku. Obvykle v tomto případě pomůže  sacharidový doplněk "gainer", ve kterém budou obsaženy  vícedruhové sacharidy. 

Hanez - pondělí, 16 únor 2015

Dobrý den.Jsem velikým příznivcem vašich výrobků.Především Gainerů a tyčinek.Obojí jsou lahodných chutí.Z Gainerů upřednostňuji příchuť kokosu a jahody.Ikdyž oni chutnají všechny výborně.Tyčinky jsou mojí slabostí.Jsem sportovcem,a především dřina a váš gainer mi pomohl k výsledkům k mé spokojenosti.Přeji mnoho spokojených uživatelů jako jsem já.

MW

Dobrý den,

velice děkujeme za milou pochvalu a přání. Co se týče příchutí, jsme rádi, že chutnají, ale přesto vše je naše hlavní priorita, aby naše doplňky hlavně fungovaly a pak teprve chutnaly :-)

Milan - sobota, 14 únor 2015

Ahoj Láďo, mám na tebe dva dotazy: 1) Jeden je teď aktuální, a to jak dlouho po prodělané chřipce doporučuješ začít s posilováním a jakým způsobem? Jestli rovnou začít na váhách, kde jsem skončil, anebo si dát první týden třeba s polovičníma váhama, aby si svaly zase zvykly? 2) V posilovně často vidím, že po klasickém tréninku jdou lidi ještě na stepper anebo běžecný/chodící pás a jsou na něm třeba 15 minut. Jaký má tohle význam? Myslel jsem, že při nabírání hmoty by se měl člověk snažit co nejvíc vyhýbat aerobní aktivitě. A pokud se budeme bavit o aerobní aktivitě s cílem spalování tuku, neměla by trvat aspoň 40 minut a ne 15? Předem díky moc za odpovědi. M

MW

Ahoj Milane,

Určitě začátek po nemic neuspěchej. Snaž se onemomocněmí doléčit a cvičit začni až úplně zdravy, ono to pár dní počká. Pokud jde o intenzitu, nech to na svém těle. Ono ti samo "řekne", kolik můžeš. Kolo, nebo pás po treninku, je možno využít oběma způsoby. pokud pojedeš v aerobním tempu, je možno využít tohoto účinku i ke spalování a není nezbytně nutné šlapat dlouho. většina lidí ale využívá oněch 15 minut jen k uvolnění po treninku. Může a nemusí být.

Lukáš - čtvrtek, 12 únor 2015

Ahoj Láďo, rád bych se te zeptal, kolik gramu bilkovin na kilogram telesne vahy doporuces pro nabirani svalove hmoty, a to same u sacharidu, abych vedel, jake suplementy zaradit, a dale jestli se pocita do celkoveho prijmu bilkovin i rostlinné bílkoviny (ořechy a semena, osobne si myslim ze jsou kvalitní)předem dekuji za odpoved :)

MW

Ahoj Lukáši,

dislkuse o množství bílkovin a sacharidů je věčná a existuje spousta názorů. Některé jsou velmi fundované, některé méně. Za sebe ti sdělím svoji zkušenost a snad to pro Tebe bude vodítkem. Pokud jde o bílkoviny určitě bude platit množství mezi 2, až 2, 5 g na 1kg TH. Jsem přesvědčen, že toto množství, pokud budeš konzumovat skutečně kvalitní bílkoviny, ať už ve stravě, nebo v doplňcích, bude to stačit.

Pokud jde o sacharidy , jsem přesvědčen, že postačí rozpětí 4, až 4,5g na 1kg TH.  Rostlinné bílkoviny nejsou podle mne srovnatelné s živočišnými a tento názor opírám o empirickou zkušenost. Určité množství, proč ne, ale základ musí tvořit živočišná bílkoviny. Pochopitelně, pokud budeš vegeterián, či vegan, hledáš alternativy, nicméně , živočišná bílkoviny je nenahraditelná.

Pavel S. - čtvrtek, 12 únor 2015

Dobrý den, je mi 45 let a chtěl bych nabrat svaly a objem v oblasti hrudníku, hlavně prsní svaly. Je to vůbec možné v mém věku, už jsem 15 let pořádně necvičil a šlo to dolů? Pokud ano, jaké vitamíny mi v tom mohou pomoci? Děkuji

MW

Dobrý  večer Pavle. Pokud správně rozumím, v minulosti jste cvičil a je tedy předpoklad, že u Vás bude fungovat cosi, co nazýváme svalovou pamětí. Určitě tedy jste schopen svaly nabudovat. jen je třeba mít na paměti, že to bude chtít určité úsilí a taky stravování, které dodá svalům potřebné živiny. A také že to nepůjde tak rychle, jako když Vám bylo 20 let.:) Tím se dostávám k Vašemu dotazu. neřeknu, že by pomohly vitamíny jako takové, resp. pouze vitamíny. Při kosterně svalovém treninku je zvýšený nárok organismu na příjem kvalitních sacharidů a bílkovin. Dodáte je především kvalitní stravou, ale také doplňky výživy.. V tom to případě bych obecně mluvil o proteinovém přípravku od cca 70%. Pro přesnější určení vaší suplementace by bylo třeba více informací. Přeji mnoho úspěchů v treninku. 

Martin - neděle, 8 únor 2015

Ahoj Láďo, snažím se teď nabrat co nejvíc svalů, ale nabírám i trochu tuku a už nemám tak vyrýsováno jako před nabíráním. Rád bych se proto zeptal, jakou zvolit formu diety pro opětovné vyrýsování při současném udržení co nejvíce z nabraných svalů. Jestli doporučuješ sacharidové vlny anebo něco jiného? A s jakými doplňky stravy kombinovat danou dietu? Díky. Martin

MW

Ahoj Martine, předně je nutné říct, že pokud o tobě nevím dost informací, věk, váhu, procento tuku, tak je třeba brát mé doporučení jako obecný návod.  Vždy pokud se rozhodneš nabudovat nějakou hmotu je třeba počítat s tím, že v tomto období nabereš i určité procento tuku a tedy nemůžeš zůstat vyrysovaný tak, jak jsi zvyklý. Jde spíše o to, abys tuto hladinu udržel v trozumné mezi a v tomto období nabíání nepřibíral zbytečně moc balastu. Přitom, jak v období nabírání, tak v období tzv. "rysovačky", potřebuješ zařadit výživové doplňky.  V období kdy nabíráš, by měl být základem tvých doplňků, kvalitní protein alespoň okolo 70% . v  případě, že máš problém s příjmem energie, že nemáš dpostatek sacharidů, je vhodný i sachariďák (gainer), To především v mladším věku. Z ostatních to jsou určitě aminokyseliny, BCAA, Glutamin.  Potě, kdy se rozhodneš opět vyrysovast, očistit, je pochopitelně žádoucí zapojit opět velmi kvalitní protein, dále BCAA, která budou v dietě nezbytné.

Martin - neděle, 8 únor 2015

dobrý večer chtěl bych se zeptat co říkáte na cyklickou ketogenni dietu zkusit nebo nezkusit martin

MW

Ahoj Martine. Položil jsi v podstatě  2 otázky a začnu od té druhé, tedy zkusit - nezkusit..? Krátkodobě ano, je to postup, který nějakým způsobem funguje, ale vždy je potřeba mít na paměti, že se tento postup nemusí osvědčit a nemusí vyhovovat každému.

Petr - neděle, 8 únor 2015

Dobrý den, chtěl bych se zeptat co znamená to vyrýsování svalů o kterém pořád někde čtu. Děkuji Petr

MW

vyrysování svalů, někdy se také setkáš s termínem "definice", je  pohledová "čitelnost" svalů 

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP